“Jezelf blijven ontwikkelen in je werk levert je ontzettend veel op”

Van Product Manager naar Digital Marketeer

Ik krijg energie van nieuwe dingen proberen binnen mijn werk. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Daarom is het belangrijk om jezelf en de dingen die je doet continu te ontwikkelen


Uitdagende start

Tijdens mijn studie Marketing Management in Groningen heb ik zes maanden stage gelopen bij FrieslandCampina. Leuk en leerzaam én het gaf me de overtuiging dat ik verder wilde in food. Bij Perfetti van Melle had ik als Junior Product Manager meteen een uitdagende start met Look-O-Look, dat als merk net was overgedragen aan de Benelux-organisatie in Breda. Best een pittige klus voor een 'beginner', want er veranderde veel rond het merk: van commercie en productontwikkeling tot en met de supply chain. Naast Look-O-Look werkte ik veel voor Chupa Chups, een merk binnen de portfolio van Perfetti van Melle waarvoor je als junior veel vrijheid krijgt voor de invulling van activaties. Dát gaf ruimte voor mijn eigen inbreng.

Snelle doorgroei

Normaal gesproken zit je gedurende een langere periode op een junior-positie. Maar toen zich binnen een jaar de functie van Product Manager Mentos aandiende, heb ik die kans aangegrepen. Dat bevestigde opnieuw mijn keuze voor Perfetti Van Melle: je krijgt hier kansen én het vertrouwen dat je daar wat goeds mee doet. En extra uitdagend is dat Mentos binnen de organisatie natuurlijk onder een vergrootglas ligt als bekendste merk.

Lokale invulling van een wereldwijd merk

Hoewel Mentos een wereldwijd merk is, is er veel ruimte om het merk naar eigen inzicht lokaal in te vullen. We zetten onze producten in België bijvoorbeeld heel anders neer dan in Nederland, want de Belgische retailmarkt is heel anders dan de Nederlandse. Er zijn volgens mij maar weinig bedrijven waar je de marketing voor een wereldwijd merk nog zo lokaal kunt benaderen. Wél nemen we uiteraard ervaringen van andere landen mee. Als bijvoorbeeld een actie in Frankrijk goed loopt, is de kans groter dat we dat ook hier proberen.

Blijven leren

Jezelf continu blijven uitdagen en bijleren is een belangrijk onderdeel van je werk. De afgelopen jaren heb ik daarom ook verschillende opleidingen en cursussen naast mijn werk kunnen volgen met steun vanuit het bedrijf. Zo heb ik mijzelf kunnen verdiepen in online marketing en door Google georganiseerde digitale strategie opleiding kunnen volgen. Ook zijn er interne opleidingen zoals ‘Smaakmakend Leiderschap’ waar je niet alleen over leidinggeven veel te weten komt maar ook flink wat zelfkennis opbouwt.

Nieuwe rol vormgeven

Na een aantal jaren ervaring op te hebben gedaan binnen het Mentos marketing team, ben ik nu verantwoordelijk voor een nieuwe rol binnen de organisatie, die van digital marketeer. Met de groei van digitale media en de complexiteit hiervan, is besloten om een nieuwe functie in het leven te roepen om zo onze digitale marketing projecten naar een hoger niveau te brengen. Een kan om een nieuwe rol zelf vorm te gaan geven komt niet vaak voorbij dus heb ik deze unieke kans ook snel aangegrepen.

Uitdaging zoeken

Ik ga nog elke dag met veel plezier naar mijn werk. Nu, na een aantal jaar in mijn functie bij Mentos en in mijn nieuwe functie, merk ik dat je nooit bent uitgeleerd en dat je jezelf steeds moet blijven uitdagen. Wat ik over 10 jaar doe? Ik hoop dat ik samen met mijn collega’s onze digitale marketing in de Benelux naar een hoger plan heb kunnen brengen en daarna? Gelukkig is dit een vakgebied wat nooit stilstaat dus uitdaging genoeg!

Wordt jij onze nieuwe collega?

We zijn altijd op zoek naar nieuwe talenten in alle disciplines om ons te helpen onze doelstellingen te bereiken. Al meer dan 17.000 medewerkers in de hele wereld komen dagelijks met plezier naar hun inspirerende en uitdagende werkomgeving.

Bekijk onze vacatures